Ullmarknad i Österbybruk

Nästa år ska jag ha mer tid än idag men jag hann se det mesta idag. Såg mängder av garn, såg får som klipptes och fick en känsla vad det var för något. 

 

Jag fastnade för tjockt ullgarn och köpte de nystan de hade. Sen fyllde jag på med 2 trådigt ullgarn. 
(null)

Det fanns många vackra garner men jag har många projekt på gång och kanske blir det något sådant nästa gång.  Jag kan inte impulsköpa ett garn för flera hundra kronor. 

I skärplinge finns en trevlig second hand kupan och en bra pizzeria.  

Tyvärr hann vi inte se bakluckeloppisen i norrskedika. De packade ihop när vi kom. 

Jag hade ingen energi till att åka något mer . Vi var förbi öregrund men jag orkade inte leta parkering och det var hur mycket folk som helst.
Glad att vi kunde åka hemåt. 

Nu ska jag titta klart på den otroligt mysiga serien livet i fagervik  (null)


och sticka på en nalle i världens härliga garn .  (null)





Kommentera här: